Moderator: PKing

Ik wil hier even het volgende opmerken. Het gewicht word vermeerderd met 0.8x de inhoud van de tank dus een 40 liter tank 0.8x40l =32 kg.LPG onder druk is nooit hoger als 8 atm. dit is de vul druk.Nat gas dus LPG vermeerderd 250 X . De 3l LPG die bij het los koppelen de lucht in zou gaan gaat dus 3 x250 = 750 liter hier blijkt al uit dat niet waar is.Tussen de vul pistool en de treugslagklep zit nog geen 1/2 cm3 ruimten. Bij 80% vullen is er geen overdruk er is nl.nog een ruimten van 20% en de pomp blokkeerd met een tegendruk van de pomp en stopt de teller.HET MAG NIET IN NEDERLAND PUNT UIT. Ik heb zelf voor een grote verzekerings maatschappij campers gekeurd,het was mijn beroep en bij TNO diverse testen gedaan. Die Firma in Zwolle is Terveer techniek .veel succes.[/quote]techneut schreef:

Een LPG tank zal nooit uit elkaar barsten, ik heb er nl.al verschillende uit een in de brand staande auto gehaald en ben er ook niet bang voor als de brandweer doe wat ik hun vertel,is er niets aan de hand . Een GAS FLES BUTAAN/PROPAAN EN FLESSEN VOOR AUTOGEEN LASSEN LOOP IK ERG VER VAN WEG deze knallen uit elkaar ook de gas tankjes van blik .Kort gezegd alles wat niet in een LPG tank zit is LEVENSGEVAARLIJK.Wij hebben het getest met een tank van 60L gevuld met lpg en dus een goed gekeurde tank liggend op een brander bed met aangesloten leiding op het overdruk ventiel en 15m verderop eaflaten fakkelen er gebeurd niets alleen te tank loopt leeg.Peter schreef:In het ondeelbare totaalgewicht zit het 'm juist: Bij losse gasflessen kun je er voor kiezen om de ongebruikte fles(sen) in de auto te zetten, bij een LPG- installatie met maar één tank plus vaste aansluiting kan dat niet.
Met de rest ben ik het eens: beter een vlam dan een knal...

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast