Tweede huis of kampeermiddel?

Speciaal voor caravaners die nooit van hun plaats komen maar uiteraard ook hun dingen willen uitwisselen voor zover deze niet aan bod komen in andere fora.

Moderator: djansen

Tweede huis of kampeermiddel?

Berichtdoor Peter » vr 26 dec 2008, 01:03

Dat is altijd de grote vraag als het over stacaravans gaat.
Eigenlijk is vergelijk met een reiscaravan nauwelijks mogelijk, hetgeen vaak al te zien is aan het bijbehorende mooie tuintje. ;-)
En toch...: veel (grote) reiscaravans worden soms stacaravans en als er sprake is van een volseizoensplaats is er al bijna geen verschil meer.
Veel technische vragen zullen dus beantwoord kunnen worden door toercaravanners en verder staat het wel vast, dat veel camperaars ook erg goede doehetzelvers zijn...
Het is dus nog niet eens zo'n gek idee om hier ook een plekkie voor de stacaravans in te ruimen.
Hartelijk welkom hier! :thumbsup: :clap:
Vriendelijke groet, :hello:
Peter
Gebruikers-avatar
Peter

Kampeermiddel: Caravan
Favoriet Vakantieland: Canada en Scandinavië

Re: Tweede huis of kampeermiddel?

Berichtdoor whOcArEz » za 27 dec 2008, 17:24

Sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel de gemiddelde toercaravan een uitrusting heeft die ook veel van een tweede huis weg heeft. warm water, verwarming en vast bed is bijna standaard. Verder is een schotel met TV ook bijna gemeengoed.

Het enige verschil is dat je hem af en toe versleept.........
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB met SimPark Easymatic, getrokken door een Ford Mondeo 2.0 TDCI
Gebruikers-avatar
whOcArEz
Beheerder

Favoriet Vakantieland: Frankrijk - Nederland

Berichtdoor djansen » ma 29 dec 2008, 11:50

Een stacaravan is eigenlijk een tweede huis.

Schotel ed zijn niet meer nodig, alles heeft een vaste aansluiting. (tv riolering water stroom)
Warm water door een eigen warmwatervoorziening.
Dus van alle gemakken voorzien die een tweede huis ook heeft.

Wij plaatsen onze caravan wel eens voor een voorseizoen op een camping, maar mijn ouders hebben een jaarplaats op een camping met zijn hobby 540 ufe.
Er staat een vast schuurtje bij met toillet en douche ruimte en ook nog wat opbergruimte voor de fietsen.
Dus daar is ook een vaste wateraansluiting, tv aansluiting en een warmwatervoorziening.
djansen
Beheerder

Berichtdoor Alain » vr 02 jan 2009, 19:20

Ik ken 2 personen die een staancaravan hebben.Het is natuurlijk ruim he.
Voor mij zou het ook een 2de huis zijn.
Op een beurs heb ik ze heel dicht bij gezien en mijn conclusie was
Ik citeer.
Amai vele mensen hebben nog niet zo een mooi en confortabel huis.
Einde citaat.
Wat ik wilde zeggen ook van die personen.
1van hen hebben ng een tourcaravan en ging deze verkopen;ze geraakte echter niet verkocht.
En ze waren eigenlijk blij ;want met zo een zomers in Belgie is het niet vet het weer.

Ik denk zo een staancaravan is goed voor mensen die graag op kamping zit maar niet ver meer willen rijden met een getrek.
Dat is zo een beetje mijn mening.

Groetjes Alain
Ik rijd zo een 5 sterren hotel voorbij met mijn Adria caravan.
Alain
Gebruikers-avatar
Alain
Topic Moderator

Favoriet Vakantieland: Ardennen,Ardeche en Nederland

Berichtdoor heidi » vr 12 jun 2009, 09:25

Mijn kleine eribaatje uit 1980 met van der horn tentje ervoor staan ook vast op een plek van maart tot oktober. Ik zie het als mijn tuin, maar dan een tuin die grenst aan een duingebied en een bos. Een tuin die niet aan een huis vast zit waar je van alles "moet".
Ik woon op 3 hoog in een heel fijn huis in Amsterdam, vlak bij de markt. Jordaan, vondelpark, museumplen en leidseplein op loopafstand. Prachtplek dus, maar altijd mensen, altijd auto's, altijd gedoe en lawaai.
Wanneer ik (normaal) op vrijdag ochtend mijn "stationfiets"pak en door de duinen naar de camping rij kom ik heerlijk tot rust. Alles is daar, alleen een paar schone onderbroeken neem ik mee. Niets in te pakken of te regelen.
En of de gemiddelde "losse caravan bezitter" net zoveel kampeerd als ik. Dat denk ik niet.Bijna elk weekeinde van maart en oktober zit ik op een gewone klap campingstoel, kook ik buiten op een los gasje wat ik naast mijn stoel zet of op een tafeltje, en hang ik in mijn hangmat tussen twee bomen naar de vogels te kijken, plas ik in het toilet gebouw of 's nacht op een emmertje etc.

Dus niet iedere seizoenplaatsbezitter heeft een tweede huis maar kamperen nog echt elk weekeind.
falderalderiere
Gebruikers-avatar
heidi

Favoriet Vakantieland: nederland, portugal

Berichtdoor Wilkman » vr 12 jun 2009, 09:54

@Heidi

:good:

zo zie je maar dat het ultieme geluk geen luxe nodig heeft.
Met vriendelijke groet

Peter
Gebruikers-avatar
Wilkman
Nieuws Redactie

Terug naar Stacaravans